11 Aralık 2013 Çarşamba

Down Sendromunda Eğitim

Sponsorlu Bağlantılar:

Down Sendromunda Eğitim

Öncelikle bilinmesi gereken ilk şey, down sendromu olan çocukların normal çocuklarla aynı şekilde eğitim alamadığıdır. Down sendromu olan bebekler veya çocuklarda anlama ve öğrenme yetileri normal çocuklara göre kısıtlıdır. Fakat ileride çocuğun mümkün olduğunca kendi işlerini görecek seviyeye gelmeleri ve anne babaya muhtaç olmadan yaşayabilmeleri için eğitim almaya ihtiyaçları vardır. Bu eğitim, normal çocuklara verilen eğitimle karşılanamayacağı için özel bir eğitim verilmelidir.

Öncelikle hamile kadınlar doğacak bebekleri için bir test yaptırmalı ve down sendromu olup olmadığını saptamalıdırlar. Eğer down sendromu bulunuyorsa doğumdan hemen sonra eğitimlere başlanılmalıdır. Çünkü down sendromu olan çocuklar normalden daha geç öğreneceklerdir. Bu da eğitime normal çocuklarla aynı zamanda başladığında sıkıntı çekmesine ve normal insanlardan geride kalmasına neden olacaktır. Doğumdan hemen sonra çocuk sadece annesini tanıyacağından, ilk olarak annenin eğitim vermesi gerekir. Anne ne kadar çok çocuğunun üzerine eğilirse çocuğun beyin gelişimi de o kadar hızlanacaktır.

Down sendromu görülen bebeklerde zihinsel gelişimin haricinde fiziksel gelişim de yavaştır. Down sendromu olan bebekler, normal bebeklere göre daha geç kas kontrolü yaparlar. Bir bebek 3 aylıkken başını tutabiliyorken, down sendromu olan bebekler daha sonraları bu kontrolü sağlayabilirler. Bu yüzden de doğumdan hemen sonra zihinsel eğitimin yanında fiziksel eğitime de yer verilmedir. Yaklaşık 2 aylıkken fiziksel olarak tedaviye başlamak yararlı olacaktır. Dil eğitimi verilmesi de gereklidir. Çünkü down sendromu olan bebekler normalden çok sonra konuşmaya başlarlar. Fakat eğitimle bu süre kısaltılabilmektedir. Hiç konuşamayanlara ise çok nadir rastlanır.

Down sendromu olan bebeklerin eğitiminde aileye, özellikle de anneye büyük sorumluluk düşmektedir. Bebeğin zihinsel ve fiziksel gelişimi için bebeğe sıklıkla farklı uyarılar verilmeli ve bu uyarıları tanınması sağlanmalıdır. Doktorunuzdan eğitim ve fiziksel gelişimle ilgili daha detaylı bilgi ve tavsiye almanız çok faydalı olacaktır.