7 Ağustos 2012 Salı

Astım Neden Olur?

Sponsorlu Bağlantılar:

Astım:
Nöbetle seyreden bir hastalıktır. Genellikle astım nöbetleri gece başlar. Hava sıcaklığının ani değişikliği, solunum yolu enfeksiyonları, sisli, dumanlı havaya maruz kalmak nöbetlerin ortaya çıkmasını kolaylaştırır. Başlangıçta göğüste sıkıntı duygusu ve kuru bir öksürük vardır. Nefes alma hırıltılıdır. Bu hırıltı hasta ve çevresindekiler tarafından da duyulabilir.

Nöbet birkaç dakikadan birkaç saate kadar değişik sürelerde devam eder. Astım kronik bir hastalıktır. Yıllarca sürebilir. Çocuklukta başlayan vakaların %25-30'u ileri yaşlarda kendiliğinden iyileşebilir.

Astım hastasının dikkat etmesi gerekenler:
Kış aylarını sıcak ve kuru iklimi olan yerlerde geçirmelidir. Sigarayı kesinlikle bırakmak gerekir. Yorgunluk ve aşırı duyarlılıktan kaçınmak yarar sağlar.

Aramalar: Astım hastalığının belirtileri nelerdir? astım nasıl geçer? astım nasıl bir hastalıktır?