29 Aralık 2010 Çarşamba

Astım Bronşiyole Hastalığı Nedir? Astım Bronşiyole Belirtileri, Tanı ve Tedavisi

Sponsorlu Bağlantılar:

ASTIM BRONŞİYOLE: Solunum güçlüğü krizleri ile seyreden, bronş daralması ile karakterize öksürük hırıltılı solunum,nefes darlığı ile seyreden kronik akciğer hastalığıdır.

ETYOLOJİ: Genetik yatkınlık önemlidir..Alerjenler (ev tozu, kedi, köpek tüyleri, çiçek tozu, yumurta, çilek, aspirin), irritan maddeler(boya, saç spreyi, parfüm, sigara)meterorolojik değişiklikler, egzersiz, solunum yolu enfeksiyonları, ruhsal sıkıntılar.

BELİRTİ VE BULGULAR: Nefes darlığı,kuru öksürük, hırıltılı ve hışırtılı solunum, göğüste sıkışıklık baskı hissi, geceleri inatçı öksürük

TANI: Anamnez, Kan tahlili ve balgam tetkiki, grafiler,

TEDAVİ: 1.adım hastaya eğitim, nöbetlerin nedenlerini artıran faktörlerden uzak durmak, 2.aşama;hastaya uygun ilaç seçimi,rahatlatıcı bronkodilatör ilaçlar.

Konuyla ilgili aramalar: astım bronşiyole nedir , astım bronşiyole belirtileri nelerdir bulguları nelerdir, astım bronşiyole nasıl tedavi edilir , astım bronşiyole tedavisi , astım bronşiole tanısı nasıl konulur