3 Ağustos 2010 Salı

Ventilatör Kullanma Talimatı

Sponsorlu Bağlantılar:

1.AMAÇ: Hastaya solunum desteği sağlamak amacı ile cihazın doğru kullanımını sağlayacak yöntemleri geliştirmek.
2.SORUMLULAR:
§  Doktor
§  Sorumlu Hemşire
§  Hemşire
3.UYGULAMA:
§  Oksijen hortumu caka takılır.
§  Ventilatör ve nemlendiricinin fişi takılır. Hasta devresi uygun şekilde takılır.
§  İnspirasyon bölümünden kısa hortum nemlendirme su kabına, su kabından diğer ucundan çıkan hortum su toplama aparatına, su toplama aparatından çıkan hortum Y parçasına, Y parçasının ucundan çıkan hortum diğer su toplama kabına çıkan hortum ekspirasyon bölümüne takılır.
§  Nemlendirici uygun şekilde ayarlanmalıdır.
§  Ventilatör arkasındaki açma tuşundan açılır.
§  Yeni hasta seçeneği seçilir ve onaylanır.
§  Kaçak kompenenti  açık duruma getirilir.
§  Hastanın adı veya numarası girilir.
§  Kurulum kabul bölümüne basılır.
§  Mod seçim bölümüne basılır ve modu belirlenir, buna bağlı olarak oluşan, hastaya uygulanacak değerler ayarlanır ve mod aktif hale getirilir.
§  Sol yandaki hastadan dönen parametreleri isteğe göre ayarlanır.
§  Alarm limit tuşuna basılır ve alarmları ayarlanır. Yüksek solunum sayısı alarmı ayarlanır.
ü  Düşük dakika hacim alarmı
ü  Düşük basınç alarmı
ü  Yüksek basınç alarmı  ayarlanır.