8 Ağustos 2010 Pazar

Anestezi Uygulamaları ve Hasta Bilgilendirme Formu- Anestezi Onam Formu

Sponsorlu Bağlantılar:

A. ANESTEZİ TİPİ
Cerrahi işlem esnasında size genel, rejyonel (spinal, epidural, RİVA) veya her ikisinin birleşimi bir anestezi uygulanacak. Cerrahi işlemden önce ne tip bir anestezi yöntemi uygulanacağı hakkında bilgilendirileceksiniz.

B. ANESTEZİ RİSKLERİ
Modern anestezi genellikle çok emniyetlidir. Sağlıklı bir insanın beklenmedik bir şekilde anesteziden ölme riski, araba kazasında ölme riskinden daha düşüktür. Ancak risk mutlaka mevcuttur. Bunlar genellikle geçici problemler olup, bazıları uzun dönem problem yaratabilir.

Sık Karşılaşılan İstenmeyen Etkiler
·         Bulantı – kusma
·         Baş ağrısı
·         Enjeksiyon bölgesinde ağrı
·         Boğazda ve dudaklarda kuruma veya acı
·         Bulanık veya çift görme

Daha Az Sıklıkla Karşılaşılan İstenmeyen Etkiler
·         Kas sızıları ve ağrıları
·         Güçsüzlük
·         Hafif alerjik reaksiyon; kaşıntı veya döküntü

Seyrek Karşılaşılan İstenmeyen Etkiler
·         Genel anestezi sırasında farkında olma
·         Dişlerde, protez ve dudaklarda hasar
·         Geçici ses kaybına yol açabilecek ses tellerinde hasar
·         Alerjik reaksiyon ve / veya astım
·         Bacakta kan pıhtılaşması
·         Basınç bölgelerinde ve sinirlerde hasar
·         Epilepsi (sara) nöbetleri

Ölüme Neden Olabilecek Nadir Riskler
·         Şiddetli alerji veya şok
·         Vücut ısısının çok yükselmesi
·         İnme veya kalp krizi
·         Akciğerlere mide içeriğinin kaçması
·         Beyin hasarı
Riskler; yaşlı hastalarda, soğuk algınlığı grip astım veya diğer solunum sistemi hastalıklarında, sigara kullananlarda, aşırı kilolularda, kalp ve böbrek hastalıklarında, yüksek tansiyon hastalarında ve diğer ciddi sağlık sorunlarında daha fazla olmaktadır.

HASTA ONAYI
Doktor, tıbbi durumumu, anestezi tipini ve bunun risklerini bana açıkladı. İşlemin risklerini ve olası sonuçlarını anladım.
Anestezi bilgilendirme formu bana verildi.
Durumum, yapılacak işlem ve riskleri hakkında doktora soru sorup tatmin edici cevaplar alabildim.
Ameliyat sırasında hayatı tehdit eden bir olay meydana geldiğinde, doktor, buna hemen müdahale edeceğini bana açıkladı.
Ameliyat sırasında gerekli olabilecek girişimler ve bunlara bağlı komplikasyonların olabileceği konusunda bilgilendirildim (arteriyel kanulasyon, santral kateterizasyon, trakeostomi v.b.).
Bu işlemler sırasında genel durumumda bozulmalar olabileceğini anladım.
Yukarıdaki tanımlamalar eşliğinde, bu anestezi yöntemini kabul ediyorum.

        Hastanın                                                Hasta Yakınının
Adı Soyadı İmzası                                          Adı Soyadı İmzası




 
Bu hasta bilgilendirildi. Anestezi bilgilendirilme formu verildi. Formu okuması sağlandı. Hastanın soruları cevaplandı. Hastanın sağlık durumuna özel riskler açıklandı. Hastanın bilgilendirilmiş olduğu ve girişimi istediği kanaatindeyim.

Anestezi Uzman Doktor                                  Anestezi Teknisyeni